Eventbrite julkaisi markkinointitutkimuksen 08/2013 - 08/2014 musiikkifestarikeskusteluista yhdysvaltalaisessa sosiaalisessa mediassa (Twitter, Facebook, blogit ja keskustelufoorumit).
Amerikkalaisen y-sukupolven
(~ 1980-2000 syntyneet) musiikkifestareita koskeva some-keskustelu laajenee
koko ajan. Huomionarvoista on se, että ihmiset ovat alkaneet puhua entistä
enemmän tapahtumien elämyksellisestä luonteesta, kun taas keskustelu tietyistä
artisteista tai esityksistä on vähentynyt. Toki on todettava, että silti suurin
yksittäinen keskustelunaihe on festariohjelma . Kolmantena päälöydöksenä
tuodaan esiin se, että elektronisen musiikin festivaalien osuus kasvaa.
Monet amerikkalaiset festivaalit tuottavat nettiin live-lähetystä ja / tai videoita. Etäosallistumisesta onkin tulossa yksi festariosallistumisen tapa. Virtuaaliosallistuminen näyttää toisaalta motivoivan myös siihen, että seuraavalla kerralla aiotaan tulla paikalle fyysisesti.
Some-keskusteluista yli puolet (54 %) tapahtuu ennen tapahtumaa. Tapahtuman aikana keskusteluun osallistumienn on suhteellisen vähäistä (17 %), kun taas tapahtuman jälkeen tapahtuu pientä aktivoitumista (29 %).
Monet amerikkalaiset festivaalit tuottavat nettiin live-lähetystä ja / tai videoita. Etäosallistumisesta onkin tulossa yksi festariosallistumisen tapa. Virtuaaliosallistuminen näyttää toisaalta motivoivan myös siihen, että seuraavalla kerralla aiotaan tulla paikalle fyysisesti.
Some-keskusteluista yli puolet (54 %) tapahtuu ennen tapahtumaa. Tapahtuman aikana keskusteluun osallistumienn on suhteellisen vähäistä (17 %), kun taas tapahtuman jälkeen tapahtuu pientä aktivoitumista (29 %).
Eventbrite & Mashwork (2014). Music Festival Study. https://www.eventbrite.com/academy/music-festivals-trends-2014/?utm_source=pr&utm_medium=blog&utm_campaign=mfr
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti